erikssonellinor

Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen...

Av Ellinor Eriksson - 24 mars 2010 17:46

om man bara stannar inne på hotellen...


Har inte varit så mycket av det idag dock. Vi skulle åka till Hemfjällstugan/våffelstugan uppe på toppen som skulle vara ca 4,5 km. Det jag och matilda inte hade fått veta var att det var konstant uppåt!! 850 meter upp skulle vi. Fyfan vad det var jobbigt. Försökte tänka positiva tankar hela tiden och vända det jobbiga till att det var bra träning istället. Riktig nöjd över vår insats kom vi tillslut upp på toppen till en liten stuga. De hade lärt sig att ta betalt dem. En våffla= 45 kr, 33 cl cola= 22 kr, en liten liten fralla=35 kr. Det blev en våffla med grädde och blåbärssylt med en festis till det. Kompleterade med en renklämma efter ett tag när jag insåg att jag skulle orka hela vägen hem också. Hemvägen gick lite bättre och framförallt snabbare.


Nu sitter vi i stugan framför öppna spisen. Har bastat och varit på after ski. Benen värker, kinderna är röda och kliar, ögonlocken kämpar för att hålla sig uppe. Precis som det ska vara :)!


Ikväll ska jag och matilda laga mat. Hemgjorda köttbullar, makaroner med ostsås och en utsökt sallad står på menyn.


Gillart ;)


  

hit tog vi oss...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Eriksson - 15 juni 2010 22:41

  SOMMARBILDER!!   - 20-årsfest - teodor, 5 dagar gammal -Annelie, superstudenten                       SOMMARBILDER!!! ...

Av Ellinor Eriksson - 8 juni 2010 21:12

Just nu är allt så bra!!! Sommar på riktigt, grillkvällar, lördagen hos mig med 17 andra tjejer som gjorde min och sisselas kväll GRYM!!! Har även blivit moster.. nu är man både faster och moster =) Bilder kommer inom kort för bilder från helgens p...

Av Ellinor Eriksson - 30 maj 2010 21:58


Låt se, vad har hänt... Förra helgen var det dop. Lilla Frank döptes i Vallbykyrka. Jag som dagen innan fått reda på att jag är gudmor skulle nu helt plötsligt vara den som håller i Frank under hela dopet längst fram. Han väger inte lite längre och...

Av Ellinor Eriksson - 19 maj 2010 22:48

Tack tjejer för denna resa :D Finns så mycket att skriva men är fööör mycket så vet inte vart jag ska börja. Får bli bilder istället...                          ...

Av Ellinor Eriksson - 13 maj 2010 19:22

Då var man på plats :D Jag och Sanne fick klart bästa rummet och det ryktas om häng här innan man går ut? Verkar mer som det lutar åt lite bad och hockey ikväll..  Tog några timmar til Göteborg och sedan ytterligare 2 timmar med båt över till Fredrik...

Presentation


Här får ni läsa om ett liv där man ständigt är på väg mellan skola eller jobb, handbollsträning och fritid med alla underbara vänner. Oftast med en träningsväska på armen och ett försök till lite annat än den ständiga "sova-äta-träna"-triangeln.

Fråga mig

0 besvarade frågor

bloggsvar.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards