erikssonellinor

Alla inlägg under december 2009

Av Ellinor Eriksson - 25 december 2009 10:15

Jaa idag är man rätt trött.. Blev sent i går och man åt ju hela dagen så idag känns det som om man knappt orkar ta sig fram :)

Blev en hel del bra paket.. kläder, skor, smycken, massage, pulsklocka och ett väldigt fint album av Elsa med bilder från vår uppväxt.. Väldigt roligt att titta igenom den =)


Nu blir det en promenad ute i kylan..

Hej så länge!


           

Av Ellinor Eriksson - 23 december 2009 16:45

En dag kvar till julafton.. längtar med spänning. I kväll kommer terese och andreas hem, även morbror. Blir premiärsmak av julskinkan, massa julgodis och uppesittarkväll. Rätt behagligt :) I morgon blir det upp rätt tidigt, öppna några paket, till kyrkogården, hem och äta lunch, kolla kalle anka eller anna anka, öppna mer paket och sedan hem till ulrik, josefin och lillfrank :D Ser faktiskt fram emot lite julmat!


Fick beskedet från MR i måndags... Bakre korsbandet av. Hade inte alls ställt in mig på det så var rätt tufft att få beskedet. ingen operation dock så ska väl vara tillbaka rätt snart?? Några månader sa dr magnusson men det kan ju översättas i veckor. 12 veckor låter inte så mkt men 3 månader desto längre. Hoppas på någe sånt så jag kanske? hinner vara med på någon match innan serien slutar. men känner mig rätt taggad inför rehab just nu. Dagarna innan skadan så satte jag mig ner och skrev upp mål med handbollen och sånt som man gjorde när man gick på smid. Därför är jag mer motiverad nu till att ta mig i genom det här på bästa sätt! Sedan har jag rätt mycket överenergi att ta ut nu...

Men först... fira jul :)


God jul allesammans!

Av Ellinor Eriksson - 11 december 2009 18:15

Halvägs mot jul nästan… mysigaste tiden på hela året med ljus överallt och man går runt med ett inre lugn hela tiden :) Vad har då hänt sen senast? börjar med de negativa sakerna.

matchen mot vadstena, skadat knä till exempel. Genombrott utsida och landade inte bra! Knät hakade upp sig kände det som och gick inte att röra. det här var förra veckan så fick tid tack vare försäkringen hos ortopeden i västerås i går. Han kände på det och nu väntar magnetröntgen nästa vecka. Hoppas på det bästa, jag som verkligen hade bestämt mig för att det var nu eller aldrig  som det var dags att ta tag i handbollen. Så hoppas verkligen på att det inte är så farligt!!…

Nu till det positiva..

faster jo men vist! :D Han är såå söt lillkillen. Sover mest på dagen så är väldigt lätthanterlig just nu. Tänk att man varit så där liten och att ens hud har varit så där himla len(!) Helt sjukt egentligen…

jag, madde och frida klarade efter mkt(!) slit äntligen gru3 i skolan. Var till exempel i tisdags i skolan till 23.00 Har ni varit med om ngt liknande??? Men nu är vi iallafall godkända, mer eller mindre ialf! Fick också tillbaka tenta nummer två som gick över förväntan :D Så rätt nöjd just nu!

nej klockan är mkt… mat och träning nu! eller ja.. stå på sidan och köra lite eget mer.. men om det inte är ngt farligt med knät så är det bra för kan nu lägga tid på att bli stark i överkroppen som jag verkligen behöver förbättra :)

Presentation


Här får ni läsa om ett liv där man ständigt är på väg mellan skola eller jobb, handbollsträning och fritid med alla underbara vänner. Oftast med en träningsväska på armen och ett försök till lite annat än den ständiga "sova-äta-träna"-triangeln.

Fråga mig

0 besvarade frågor

bloggsvar.se

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards