erikssonellinor

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Onsdag

Av Ellinor Eriksson - 31 mars 2010 20:25

Gårdagen spenderades ute på vägarna i sälen... inte hela dagen självklart men det kändes nästan som det. Började med att vi skulle gå en liten sväng till sälentorget för shopping. Först missade vi "genvägen" så fick ta den långa vägen vilket tog över en timma att gå dit bort. När vi skulle hem så bestämde vi oss för att vi inte skulle orka gå den långa vägen hem utan ville ta "genvägen" hem. För er som vet så tog vi höger och gick i riktning mot stora vägen för att hitta vart vägen skulle ta av mot gubbmyren. Vi gick ända bort till stora vägen utan att se någon väg. Vi gick tillbaka och provade varenda avstickare utan något vidare resultat. Tillslut hittade vi en väg som gick ner mot ett hotell där vi gick in och frågade om de hade någon aning om vart "genvägen" var. De sa att den låg precis runt husknuten. Äntligen tänkte vi och gick med raska steg runt huset. Vi kom till en parkering utan väg. Tillslut såg vi en liten igensnöad stig som vi försökte oss på eftersom vi nu hade varit ute hur länge som helst. Hade väl egentligen varit en baggis men med barnvagn var det en aning svårare. Jag gick i förväg för att se vart man skulle komma ut men hejdades av att (utan att överdriva) åka ner 1 meter i snön. Benen bara försvann och jag satt fast med snö upp till midjan. Jag kravlade med upp och gick tillbaka för att meddela att det nog inte var någon superväg ändå. Vi släpade barnvagnen tillbaka till hotellet. Efter att Josefin ramlat och barnvagnen åkt ner i snön ett flertalet gånger kom vi upp till vägen igen. Nu hade vi fått nog.. Frusna, 0 % tålamod och hungriga gick vi tillbaka till sälentorget och väntade på Ulrik som fick komma och hämta oss.

En bastu senare var man åter på fötter igen!


Denna dag började ungefär lika illa som gårdagen. Jag var skidsugen och gick iväg mot skidspåret som ligger en bit bort. Tog kanske 10 minuter att gå dit bort och det första som händer när jag ska börja åka är att staven går rätt av. Lagom kul! Var bara att gå tillbaka igen och äta våfflor med sylt och grädde. Inte helt fel! Sprang istället ett tag på eftermiddagen + åkte iväg till gallerian för att köpa mina skor som jag hade sett ut. Jag möts av "nej de är slut, sålde 10 par igår". Helvete!! Ska kolla upp om dom går att köpa över internet istället:)


Nu blir det efterlyst och senare kommer mor och far hit till Sälen efter en vecka i Egypten... 

 
 
Matilda Kungen

Matilda Kungen

1 april 2010 17:58

Du skulle ju ha köpt dem förra veckan!! :P

http://erikssonlinneamatilda.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor Eriksson - 15 juni 2010 22:41

  SOMMARBILDER!!   - 20-årsfest - teodor, 5 dagar gammal -Annelie, superstudenten                       SOMMARBILDER!!! ...

Av Ellinor Eriksson - 8 juni 2010 21:12

Just nu är allt så bra!!! Sommar på riktigt, grillkvällar, lördagen hos mig med 17 andra tjejer som gjorde min och sisselas kväll GRYM!!! Har även blivit moster.. nu är man både faster och moster =) Bilder kommer inom kort för bilder från helgens p...

Av Ellinor Eriksson - 30 maj 2010 21:58


Låt se, vad har hänt... Förra helgen var det dop. Lilla Frank döptes i Vallbykyrka. Jag som dagen innan fått reda på att jag är gudmor skulle nu helt plötsligt vara den som håller i Frank under hela dopet längst fram. Han väger inte lite längre och...

Av Ellinor Eriksson - 19 maj 2010 22:48

Tack tjejer för denna resa :D Finns så mycket att skriva men är fööör mycket så vet inte vart jag ska börja. Får bli bilder istället...                          ...

Av Ellinor Eriksson - 13 maj 2010 19:22

Då var man på plats :D Jag och Sanne fick klart bästa rummet och det ryktas om häng här innan man går ut? Verkar mer som det lutar åt lite bad och hockey ikväll..  Tog några timmar til Göteborg och sedan ytterligare 2 timmar med båt över till Fredrik...

Presentation


Här får ni läsa om ett liv där man ständigt är på väg mellan skola eller jobb, handbollsträning och fritid med alla underbara vänner. Oftast med en träningsväska på armen och ett försök till lite annat än den ständiga "sova-äta-träna"-triangeln.

Fråga mig

0 besvarade frågor

bloggsvar.se

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards