erikssonellinor

Alla inlägg under februari 2010

Av Ellinor Eriksson - 26 februari 2010 16:30

Dååå var veckan slut, äntligen! Som jag har längtat :D Aldrig mer! Nu ska jag vila min rygg och inte stå upp på väldigt länge...  I går hoppade jag över träningen eftersom jag behövde sova ikapp. Kändes lite bättre i dag. Sov mellan 17-19 och sen mellan 21.30-04.30 då det var dags för uppstigning och åka till det kära jobbet. Men nu är det som sagt över!


Ikväll kanske det blir sthlm, kanske inte.. Vet inte heller om jag ska träna. Beror på hur jag mår. Känner kanske mer för att dra täcket över huvudet och sova tills i morgon. Hoppas på att man ska vara lite piggare då...


   



Var rätt mysigt att ligga och sova så där i går kväll :)    

Av Ellinor Eriksson - 20 februari 2010 21:50

Höjden av hela melodifestivalen ikväll. Fick tillbaka så många minnen från tysklandsresan då vi såg dom i Berlin. Sjukt bra! Samma kväll som jag fyllde 18 år. Därför var det lite speciellt :) Då var alla i publiken tvugna att ha skyddskläder på sig eftersom man fick allt ifrån färg till banantårta på sig. Vi satt på första raden också så man var ganska utsatt... Nedan kommer lite bilder från den kvällen.


        


Seriöst sluta snöa nu. Snön är seriöst uppe till fönstret i köket. Jag blir rädd!

Men lite roligt är det haha. Får sälenkänslor då man kunde åka pulka inifrån huset när man var mindre :)

           

Av Ellinor Eriksson - 20 februari 2010 18:17

Inte liiiiite det snöar ute! Jag har nog aldrig fått uppleva en sådan här vinter. Så fort man pratar med vuxna om all snö så säger de flesta "jaa, det har ju inte varit så här sedan vintern 87". Men hallå? Då fanns inte jag! Idag gick det rätt bra att åka till hallen i torshälla eftersom de precis hade plogat vägen, hem gick däremot inte lika lätt. Blir till att stanna hemma nu. Kommer inte härifrån eftersom vägen är igensnöad pga all blåst som gjort att det har drivit igen totalt.


Idag var det ialf match mot arboga. Storvinst! Mycket skön seger och nu ser tabellen riktigt bra ut... Ganska kul att man på plan är konkurrenter, spel på liv och död men att man efteråt kan stå enade och hjälpas åt tillsammans. Så var det idag efter matchen då sisselas alex hade sladdat och åkt rakt ner i ett snöfyllt dike. Arboga kommer med sin buss och ska hem men stannar och alla + busschaffisen kommer ut och hjälper till. Tillsammans lyckas bilen puttas upp på vägen igen...


Ute är det snö, kallt och blåsigt. Inne är det mat, mys och tv

Kan nog överleva kvällen, minst sagt! :)

Av Ellinor Eriksson - 20 februari 2010 00:20

Kollade OS ikväll med madde o brodd här hemma hos mig. Bra kväll för sverige, förutom värsta vurpan då. Attans vad ont det såg ut att göra :/


På senaste tiden har jag kommit i kontakt med några korsbandsskadade tjejer som hört av sig och undrat massor. Tror det är rätt lätt att komma in på varandras bloggar eftersom man söker runt en hel del på google när man tröttnat på att ställa alla frågor till sin sjukgymnast. Nu känner jag mig inte riktigt i deras situation som har dragit främre, ska opereras och sedan bli borta 1 år. Min bakre korsbandsskada innebär en helt annan rehabilitering och ska inte behöva ta sådan lång tid att komma tillbaka ifrån men man känner ändå igen sig i varandras berättelser och det är skönt att ha någon/några att skriva med.


Det här skrev en tjej på sin blogg och jag skrattade när jag läste det för det stämmer så bra:)

Du vet att du rehabtränar när:

  1. Du har frikort precis som alla pensionärer.
  2. Läkarsekreterarna kan dit namn och du knappt behöver anmäla dig i receptionen hos sjukgymnasten längre…
  3. Du börjar bli vän med alla pensionärer på gymmet och vet i stort sett hela deras livshistoria.
  4. Du tittar på träningskläder istället för vanliga kläder.
  5. Orden ”knä” och ”korsband” figurerar i ungefär 90% av alla dina samtal.
  6. Damer som tränar i jeans och intersport-tofflor på gymmet inte längre förvånar dig.
  7. Din bästa vän heter Balansplatta och Gummiband.
  8. Du har ett måttband bredvid sängen för att mäta volymen på dina lårmuskler.
  9. Du har över 100 sökningar på google med olika sökord som innehåller korsband

Ja joo så är det nog, men det där med mätningen av lårmuskeln känns lite väl "over do it".


Sovdags nu, arbogamatch i morgon:) Missa inte heller Brodd på "tjugo-frågor". Glömd landslagströja, är det en kille? och allt vad det nu blir...


Av Ellinor Eriksson - 19 februari 2010 16:02

Just nu är jag såå glad! Veckan är slut, passen från 13.30 till 24.00 är slut, ledig dag i dag, träning ikväll, myskväll i kväll :) Lite mer upplyst på jobbfronten framöver verkar det som.. Joo just nu känns det bra!


I dag blev det stan och lunch med madde och elsa, ming.. Skönt att få prata av sig efter några dagar instängd på en fabrik utan kontakt med omvärlden i princip. Nu snart blir det träning då det är mycket jag vill hinna med. Springa, överkroppsträning och vara med så mycket jag kan av handbollen. Målvaktsuppvärmning i princip haha ;) Efter det hem och bara slänga mig i soffan. Inte röra en fena!


Imorgon har laget match. Ska innan det åka till västerås och filma ivh-rp. Har fått det i uppdrag från tränarn. Ska det vara seriöst så ska det ;) haha. Vad gör man inte för sitt lag!? Men om det ska snöa massor så tänker jag inte åka iväg. Snökaoset ska ju fortsätta. En halvmeter eller vad de nu sa? Känns inte som om det finns plats för mer snö på jordklotet snart!


packa, packa, träning, träning...



Av Ellinor Eriksson - 17 februari 2010 10:43

Jaha då var en dag/natt avklarad. Jobbade i går från 13.30 till 24.00 Var hemma halv 1 och somnade runt kl 1. Nu har jag vaknat, ätit frukost, ska äta lunch redan om en timme för att sidan åka och jobba 13.30 till 24.00 igen :/ Hinner därför inte med någon träning idag. Men jag tänker positiva tankar och kör på. Är bara fram till torsdag som jag ska jobba så här sent. Nästa vecka är det 06.00-14.00 Sen är det slut och jag har tjänat en väldigt bra slant :) Då kan jag med gott samvete ligga på soffan någon vecka utan att göra någonting alls...


Nej nu klarar jag inte att skriva mer för axlarna värker... En alvedon, sen på det igen...

Av Ellinor Eriksson - 14 februari 2010 22:45

Den här helgen gick riktigt snabbt.. Fredagskvällen spenderades i sporthallen och kom hem sent. I lördags åkte vi till Stockholm och kollade elitseriematchen Skuru-IVH. Var roligt att se både Emma och Elsa "in action". När ni väl fick spela var ni båda bra, mer speltid tack! På kvällen var det utgång tillsammans med Ellen, Jenny och Jonna. Först var vi hos Jonnas syster och sedan var vi på Nybron. Var en rätt lugn men samtidigt rolig kväll :) Madde kom och hämtade mig på natten så åkte dit och sov.


Idag vaknade vi rätt sent, gick upp och åt frulle samtidigt som vi kollade reprisen på damernas skidskytte. Åkte sedan till Jossa Brodd eftersom hon skulle färga håret på Madde. Jag själv satt och kollade på medan jag smaskade i mig ugnspannkaka som Ann Brodd bjöd mig på. Klockan tre var det Eskils herrar som spelade i sporthallen och eftersom helgen inte hade innehållit så mycket handboll!? så åkte vi dit och kollade. Blev vinst efter en spännande avslutning. Kvällen har spenderats i soffan med halvöppna ögon framför OS. Ingen träning på två dagar nu, desto mer kladdkaka, godis och chips. I morgon "börjar vardagen igen" med träning, rehab och bra mat. Hoppas på att solen skiner i morgon så man kan vara ute i snön! :)


Jag är trött, god natt!


  

Av Ellinor Eriksson - 13 februari 2010 10:48

Ja den vinsten satt rätt bra va? ;) Kändes som om det var vi som hade hemmaplan nästan eftersom det var mest gökstensfolk på läktarna. Iallafall om man tar hänsyn till hur mycket det hördes. Bra lagkänsla, bra klubbkänsla. 2 poäng satt fint! :) Nu blir det Stockholm och kolla Emma och Linas Skuru mot Elsas IVH med mamma och elsas föräldrar. En lugn lördag alltså, till att börja med iallafall ;)

Presentation


Här får ni läsa om ett liv där man ständigt är på väg mellan skola eller jobb, handbollsträning och fritid med alla underbara vänner. Oftast med en träningsväska på armen och ett försök till lite annat än den ständiga "sova-äta-träna"-triangeln.

Fråga mig

0 besvarade frågor

bloggsvar.se

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards